Notice: Undefined offset: 4 in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 26
حمید رسایی


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12




سیاسی » مشاهیر سیاسی » تعداد بازدید: ٦٥٦٣٦٥
حمید رسایی
امتیاز:

Notice: Undefined variable: sharttime in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 244
حمید رسایی

Notice: Undefined variable: counter in /home/mahbobtarin/public_html/showmahbob.php on line 271

حمید رسایی در اولین روز مرداد ماه سال 1347 در یکی از محله های جنوب تهران بدنیا آمد. دوره دبستان و متوسطه را در خیابان ایران که یکی از محلات مذهبی تهران بود، به پایان رساند و قدم در هنرستان نهاد. رفت و آمدها به پایگاه بسیج مسجد سادات اخوی در خیابان ایران او را به جبهه های جنگ تحمیلی کشاند. حضور 16 ماهه در جبهه های جنگ و همنشینی با دوست طلبه ای، پس از مدتی او را در کلاس درس حوزه علمیه قم نشاند.

مهر ماه سال 1365 وارد حوزه علمیه قم شد اما به دلیل حضور در دفاع مقدس و کسب افتخار جانبازی، تحصیل دروس حوزوی را به طور جدی از سال 1367 آغاز کرد. دروس مقدمات حوزه را در مدرسه علمیه کرمانی ها و نزد اساتید محترمی چون حجج اسلام عالی، موسی گرگانی و ... آغاز کرد و سپس دروس فقه و اصول را در مدرسه علمیه معصومیه ادامه داد.

دوره سطح را نزد اساتید معظمی چون استادی، سید احمد خاتمی، موسوی تهرانی، مسعودی خمینی و محمدی خراسانی به پایان رساند. با آغاز دوره درس خارج از آیات عظام مکارم شیرازی، تبریزی، فاضل لنکرانی و علیدوست بهره برد. در همین ایام با تدریس دورس دوره مقدمات در مدارس علمیه قم، به تکمیل اندوخته های خود پرداخت. در طول این مدت با استفاده از فرصت فصل تابستان و تعطیلی دروس حوزه، به تعلیم زبان عربی همت گماشت و در کنار تحصیل و تدریس، در ایام تبلیغی به شهرها و مناطق مختلف کشور هجرت کرد.

به دلیل آشنایی با زبان عربی به مدت دو سال برای تدریس دروس دینی و تبلیغ در آفریقا بسر برد و تاکنون به منظور تبلیغ در جمع ایرانیان خارج از کشور در کشورهای لبنان، بلغارستان، فلیپین، پاکستان، آلمان، یونان، ایتالیا، مکزیک، فنلاند و ... حضور پیدا کرده است.

از سال 1371 با حضور در مرکز تحقیقات سپاه و سپس ورود به موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با کار علمی در مورد حدیث آشنا شد و در مقطعی مسئولیت یکی از مدیریت های آن موسسه را به عهده داشت.

رسایی فعالیت های سیاسی و اجتماعی را به صورت عام و فراگیر از سال 1374 با تالیف اولین کتاب سیاسی اش با عنوان "روحانیت و سلامت انتخابات" آغاز کرد. پس از تغییر و تحولات سیاسی در بدنه اجرایی کشور و حاکمیت جریان مشهور به اصلاحات، از آنجا که برخی انحرافات فکری و سیاسی در لایه های این جریان را شناخته بود، به آگاه سازی سیاسی و فرهنگی در این خصوص پرداخت.

در این دوره بود که تمام تلاش خود را به نقد مکتوب جریان منحرف در جبهه اصلاحات اختصاص داد و همزمان با راه اندازی و تاسیس دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر، بیش از 14 عنوان کتاب در موضوعات مختلف سیاسی روز و آسیب شناسی فرهنگی به چاپ رساند. از جمله آثار مهم وی که با استقبال گسترده نیروهای فکری و فرهنگی جامعه مواجه شد، بازی ترور و پایان داستان غم انگیز بود که به موضوع ترور سعید حجاریان و بررسی عملکرد مطبوعات در آن دوره می پرداخت.

از سال 1380 با راه اندازی دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر، جمعی از طلاب انقلابی و دلسوز را برای نقد مکتوب جریانات منحرف سیاسی سازماندهی کرد. این دفتر تاکنون بیش از 24 عنوان تحقیق در موضوعات مختلف مهم سیاسی ـ فرهنگی منتشر کرده است که در همان سال ها کتاب های وی و دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر بارها به چاپ های متعدد با تیراژ حدود یک میلیون نسخه رسید. وی از سال 1388 با راه اندازی هفته نامه سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی 9 دی، به خانواده رسانه ای کشور پیوست.

یکی از آثار مهم تهیه شده در این دفتر ،‌ بررسی عملکرد 4 ساله مجالس ششم و هفتم بود که طراحی و مدیریت اجرای این پژوهش بر عهده رسایی با همکاری چند تن از طلاب متعهد حوزه بود. در این پژوهش ، عملکرد نمایندگان مجلس از 10 جهت مورد مداقه قرار گرفت و برای اولین بار اعلام شد که یک نماینده مجلس چند کلمه نطق پیش از دستور داشته و چند کلمه آن سیاسی ، اقتصادی ، فرهنگی یا به یکی دیگر از موضوعات اختصاص یافته است. میزان تلاش نمایندگان در بررسی طرح ها و لوایح، اعلام میزان تاخیر و غیبت نمایندگان، میزان فعالیت نمایندگان در خصوص سئوال از وزرا، تذکرات آیین نامه ای و قانون اساسی و ... از جمله موارد بررسی شده در این پژوهش است.

نتایج این پژوهش که در نوع خود بی نظیر بود، تحسین آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان را بدنبال داشت تا جایی که ایشان طی نامه ای با تقدیر و تشکر از دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر، این تحقیق را اقدامی بزرگ در تقویت دوره های آینده مجلس شورای اسلامی دانست.

رسایی در طول شانزده سال گذشته با دعوت مجامع مختلف مردمی و نهادهای انقلابی و دانشگاهی در بیش از 650 جلسه سخنرانی، میزگرد و مناظره شرکت داشته که بخش عمده آن به تحلیل موضوعات سیاسی، فرهنگی و اجتماعی روز اختصاص یافته است.

حمید رسایی پس از روی کار آمدن دولت نهم با دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت، مسئولیت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را پذیرفت که با توجه به سوابق فرهنگی اش در دوره جنگ فرهنگی و در سال های حاکمیت اطلاح طلبان آمریکایی، به عنوان مشاور وزیر ارشاد نیز معرفی شد.

وی پس از پذیرش مسئولیت اداره کل ارشاد قم توانست در حوزه اختیارتش در استان حساس و مهم قم، تحولات چشمگیری بوجود آورد و این اداره کل را به فعال ترین اداره فرهنگی استان مبدل سازد. تلاش های وی و ارتباط نزدیک با علمای عظام و مراجع تقلید سبب شد تا بخشی از اعتماد از دست رفته علما نسبت به این وزارتخانه بازسازی شود تا آنجا که اداره ارشاد قم توانست در سال86 دو نمایشگاه بزرگ فرهنگی و هنری در سطح ملی خود را در داخل حرم مطهر حضرت معصومه (س) برپا نماید، این در حالی است که در سال های گذشته به دلیل سیاست های غلط و عملکرد نامناسب وزارت ارشاد، بسیاری از علما و مراجع تقلید، همواره با فعالیت های آن مخالفت و حتی از ورود وزیر ارشاد به قم ممانعت به عمل می آوردند.

از جمله اقدامات مؤثر وی در حوزه فرهنگ، راه اندازی و مدیریت دو جشنواره فرهنگی و هنری کریمه اهل بیت و طلیعه ظهور در 16 رشته فرهنگی و هنری بود که جشنواره طلیعه ظهور به عنوان ایده برتر در سومین دکترین بین المللی مهدویت از ریاست جمهوری اسلامی ایران نشان تقدیر گرفت.

حمید رسایی با دعوت نخبگان سیاسی و فرهنگی برای حضور در انتخابات هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد و نهایتا جبهه متحد اصولگرایی و برخی از تشکل های دیگر، پس از بررسی کاندیداهای متعدد جریان اصولگرای کشور در تهران، وی را به عنوان یکی از 30 کاندیدای مورد حمایت خود انتخاب کرد و با انتخاب مردم تهران،‌نماینده مردم شریف تهران، ‌ری، ‌شمیرانات و اسلامشهر و عضو کمیسیون فرهنگی و رییس کمیته رسانه و هنر این کمیسیون شد.

رسایی در انتخابات مجلس نهم نیز بار دیگر کاندیداتوری خود از حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد و این بار جبهه پایداری انقلاب اسلامی و برخی از تشکل های دیگر از وی حمایت کردند و با انتخاب مردم به عنوان مردم تهران وارد مجلس نهم و در کمیسیون اصل نود و رییس کمیته ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد و از سال سوم مجلس نهم به عنوان نایب رییس کمیسیون اصل نود به ایفای وظایف نمایندگی اش پرداخت.

لیست کتاب هایی که به قلم حمید رسایی تالیف و توسط دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر منتشر شده است :

روحانیت و سلامت انتخابات / انتشارات دفتر تبلیغات / 1374

سیمای خوشبختی (چاپ چهارم) / انتشارات دفتر تبلیغات / 1376

انتخاب ششم / انتشارات دفتر تبلیغات/ 1378

انتخابات و دانشگاهیان / نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها / 1378

تحصن چرا و چگونه (چاپ سوم) / فیضیه/ 1379

پایان داستان غم انگیز ج 1 (چاپ پنجم) / انتشارات کیهان/ 1379

پایان داستان غم انگیز ج 2 (چاپ چهارم) / انتشارات کیهان/ 1380

بازی ترور (چاپ سوم) / انتشارات کیهان/ 1380

شیک پوش کهنه گو (چاپ ششم) / پرتو ولایت/ 1381

آغاز یک پایان (چاپ چهارم) / همای غدیر/ 1381

مجلس ششم از نگاه اصلاح طلبان (چاپ ششم) / همای غدیر/ 1381

ناقوس انحطاط (چاپ دوم) / پرتو ولایت/ 1382

کارنامه نقد عملکرد مجلس ششم / کار علمی گروهی با طراحی و مدیریت رسایی / همای غدیر/1382

مثل مدرس (چاپ پنجم) / همای غدیر/1383



کتاب های دیگری که توسط دفتر جریان شناسی تاریخ معاصر منتشر شده است :

مصباح دوستان (بررسی سوابق فعالیت های سیاسی و فرهنگی آیت الله مصباح)

منشور دولت اسلامی (بررسی انتظارات مقام معظم رهبری از دولت های سازندگی و اصلاحات)

از تخریب تا تقدیس (بررسی مواجه اصلاح طلبان با هاشمی رفسنجانی در انتخابات مجلس ششم و دولت نهم)

تحریم انتخابات (بررسی سابقه تحریم انتخابات در کشور)

ویژگی دولت اصولگرا (بررسی تطبیقی و روایی مدیریت اصولگریانه)

ایران اتمی (بررسی روند پیگیری پرونده انرژی هسته ای)

وسوسه شیطان بزرگ (بررسی رابطه با آمریکا از دولت موقت تا دولت اصلاحات)

نقش رهبری در مدیریت بحران ها (بررسی بحران های دوره رهبری مقام معظم رهبری و شیوه مدیریت ایشان)

کارنامه اصلاح طلبان مجلس ششم (اعترافات اصلاح طلبان در خصوص عملکرد مجلس ششم)

کارنامه عملکرد یک رییس جمهور (بررسی تطبیقی رفتارهای بنی صدر با روند اصلاحات)

شمولگرایی (نقد تفکرات سروش)



توجه: از آنجا که درج مطالب در سایت "محبوبترین‌ها" برای همه کاربران آزاد می باشد، از همه کاربران محترم تقامندیم؛ در صورت مشاهده مطلبی خلاف واقع، غیرقانونی و یا منافی فرهنگ و اخلاق ایرانی و اسلامی در هر یک از پروفایل‌ها، از طریق بخش "تماس با ما" سایت مدیریت سایت را در جریان بگذارید.
 روابط عمومی سایت محبوبترین‌ها
Share


Notice: Undefined variable: width_tablighpx in /home/mahbobtarin/public_html/tablighat.php on line 12



صفحه اصلی | ارتباط با ما | درباره ما | خبرنامه | جستجو | نقشه سایت | RSS
محبوبترین‌های سیاسی | محبوبترین‌های ورزشی | محبوبترین‌های هنری | محبوبترین‌های اقتصادی | محبوبترین‌های دانش | محبوبترین‌های اندیشه | محبوبترین‌های فرهنگ و ادب | محبوبترین‌های ارتباطات | محبوبترین‌های تاریخ و جامعه | محبوبترین‌های بهداشت
Notice: Undefined variable: linktop1 in /home/mahbobtarin/public_html/bottom.php on line 28

حمید رسایی

محبوبترین‌ها,مشاهیر ایران,بیوگرافی نخبگان,جدیدترین اخبار,محبوبترین‌چهره‌ها,محبوبترین‌های سیاسی,محبوبترین‌های ورزشی,محبوبترین‌های هنری,محبوبترین‌های اقتصادی,محبوبترین‌های پزشکی,محبوبترین‌های فرهنگی,محبوبترین‌های دین و اندیشه,محبوبترین‌های رسانه و ارتباطات,محبوبترین‌های علم و دانش,محبوبترین‌های تاریخ و جامعه,